Mijn rol
Mijn rol binnen het team is de content manager.
De content manager is een creatieve rol binnen het team en deze past perfect bij mij. Ik ben altijd zelf graag creatief bezig en probeer zo veel mogelijk outside of the box te denken.
Een goede content manager zorgt voor verschillende punten:
1. Dat er goede en passende content gemaakt wordt. Goede content raakt en activeert mensen iets te gaan doen. Of dit nou betekent dat iemand het juiste antwoord heeft gevonden door jouw instructie filmpje of dat ze doorklikken naar jouw website en één van je artikelen kopen, goede content moet iemand in beweging brengen.
Om dit te bereiken moet je content daarom wel goed afgestemd zijn op de doelgroep, zij zijn tenslotte degene die geactiveerd moeten worden tot actie.
2. Dat er goed contact is met de andere collega's van andere afdelingen. Zij zorgen namelijk voor de informatie die jij nodig zal hebben voor het creëeren van de content. Dit kan gaan om doelgroep gerelateerde aspecten: Leeftijd, geslacht, waar bevind de doelgroep zich? Online offline? etc. Maar ook kan dit gaan om product specifieke aspecten: Hoe moet het product uitgebeeld worden? wat moet er sowieso naar voren komen? wat zijn de highlights? etc.
3. Het plannen van de content. Als content manager moet je er voor zorgen dat de content die jij gemaakt hebt op het juiste moment naar buiten wordt gebracht, doe je dit niet kan het betekenen dat de content, waar misschien wel veel geld ingestoken is, niet werkt. Een contentkalender is daarom een handige tool. Op deze manier is er duidelijk voor iedereen wanneer en wat er gepubliceerd moet worden.
4. Content onderhouden. Als content manager moet je er ook voor zorgen dat je website en de social media platforms altijd relevant zijn en dat er geen dingen op staan die niet meer van belang zijn.
5. Je content meten en aanpassen. Als laatst is het natuurlijk belangrijk dat je ook daadwerkelijk content maakt die werkt. Dit moet je dus ook blijven meten, werkt het niet of is er iets wat verbeterd kan worden moet je hier gelijk op inspelen en dit aanpassen.
4. Content onderhouden. Als content manager moet je er ook voor zorgen dat je website en de social media platforms altijd relevant zijn en dat er geen dingen op staan die niet meer van belang zijn.
5. Je content meten en aanpassen. Als laatst is het natuurlijk belangrijk dat je ook daadwerkelijk content maakt die werkt. Dit moet je dus ook blijven meten, werkt het niet of is er iets wat verbeterd kan worden moet je hier gelijk op inspelen en dit aanpassen.
Reacties
Een reactie posten